Om

Herlev Billedskole er for alle børn og unge, som bor i Herlev.
Herlev Billedskole er for voksne- også dem, der ikke bor i Herlev.

Har du lyst til at arbejde med tegning, maleri, grafik, mixed-media, og skulptur og blive bedre til det, er Herlev Billedskole måske noget for dig. For at blive en god, er det vigtigt, at du lærer det grundlæggende om farvers og materialers egenskaber – hvordan virker farverne alene og sammen med andre farver, og hvordan kan man vælge det helt rigtige materiale for at opnå en bestemt virkning.

På alle holdene snakker vi om, hvordan kunsten vi møder i hverdagen er med til at skabe stemninger, og hvordan den kan påvirke os. Det er sjældent vi får svar, men ofte bliver vi stillet overfor et spørgsmål og skal selv finde svar. Vi ser også på professionelle kunstneres værker og taler om deres måder at arbejde på.

Herlev Billedskole har et kreativt sted fyldt med staffelier, malerklatter, lys og højt til loftet på alle måder.  Her kan alle udvikle deres billedsprog, styrke og stimulere kreativiteten og lysten til at skabe!

Vi går også meget op i, at der skal være plads til alle, og at det netop er en af de ting, der kendetegner det rum, hvor man bedst kan udfolde sig kreativt. At det skal være et trygt socialt hyggeligt rum. Velkommen til netop dig!!

Det kræver ingen særlige forudsætninger at gå på Billedskolen. Undervisningen for børn og unge foregår på små hold af 12-14 elever, så der er god tid til at vejlede og støtte den enkelte elev.

Vi har i de senere år haft flere tilmeldinger end pladser, og vi optager og sætter derfor elever på venteliste i den rækkefølge, som vi modtager tilmeldingerne. Inden sommerferien vil alle få besked om de er optaget i Billedskolen og om holddannelserne.

Vi glæder os til at se dig på Billedskolen.

Signe Dahlerup
Leder af Herlev Billedskole