Joachim Fleinert

Jeg er uddannet billedkunstner, der arbejder med fotografi som speciale. Mit arbejde er ofte en undersøgelse af fundne eller arkiverede fotografier, som jeg bearbejder på tværs af medier igennem kollager, skulpturer, AR, NFT, video og interaktive installationer. Mine værker er resultat af rejser relateret til mit personlige liv og historie, eller blot undersøgelser ind i noget udefinerbart, der ofte efterlader bredere spørgsmål til den verden, vi er omgivet af. Født ind i 1980erne, reflekterer mine værker over emner såsom foto-arkivets skrøbelighed, hvordan vi forstår mediet og forbruget af fotografi, samfundets forståelse af historie og arv, nationale symboler og identitet.

Jeg er uddannet kandidat (MFA) i fotografi på HDK-Valand ved Göteborg Universitet i 2021. Derudover har jeg en kandidatuddannelse (MA) i fotografi fra London College of Communication, University of the Arts London i 2012 og en bachelor (BFA) i fotografi fra Högskolan för Fotografi ved Göteborg Universitet 2011.

Web: https://joachimfleinert.com

Joachim underviser på Kunsthold 1 om tirsdagen 3.-6. klasse og