Inéz Mortensen

Uddannelse: Det Kongelige Danske Kunstakademi – Grafisk skole samt overbygning på Teori og Formidling

Undervisningserfaring: Rudersdal Billedskole, pensionisthøjskolen, Nabo Østerbro, Skoletjenesten på Thorvaldsens museum, Afuk Produktionsskole, FGU Vesterbro, FOF samt afholdt workshops i alle mulige og umulige afskygninger af billedkunstneri.

Faglige kvalifikationer: Jeg har undervist i mange år, både børn, unge, voksne og pensionister i tegning og akvarel, billedskabelse og kreativ udvikling i visuelle fag.

Jeg elsker Tusch, tryksværte, papir og store pensler. Kuglepen og Malertape, gamle bøger, sakse og limstifter. Jeg er vild med uforudsete materialer der opstår og finder vej.

I min undervisning kan jeg godt lide at gå ud fra hver enkelte barns/voksnes niveau. Jeg stiller ingen krav til om man har erfaring eller ej – egentlig er det bedst ikke at vide for meget, for så er der plads til nyt;-)

Jeg kan godt lide at lege! Jeg kan godt lide ikke at kende svaret! Nysgerrighed er en forudsætning og jeg vil til enhver tid bestræbe mig på at udvikle og afsøge ukendt land. Jeg kan godt lide at bruge billedkunstens værktøjer til at skabe relationer til verden. Både pædagogisk og personligt.

For mig er undersøgelsen det primære værktøj for udvikling og det er altid sjovest at gøre det sammen med nogen! Når det så er sagt, så har jeg en enorm værktøjskasse fuld af praktisk erfaring og håndværk jeg kan trække på. Lige fra trykteknikker og bogbinding til papirklip og skibsbyggeri.

Mit eget kunstneriske virke omfatter hovedsagelig Grafik, Litho og linoleums tryk, tegning, collage, printet matter og bøger.

Jeg arbejder ud fra en base som kvinde i verden, med undren og et nærvær, der stiller spørgsmål til vores værdinormer og normalitetsbegreber i vores samfund.

Sidst men ikke mindst! Så sætter jeg en stor ære i at grine højt og upassende!!